SÜNDMUSED
Home / Blogid / Savasana-lõdvestumine

Savasana-lõdvestumine

Savasana on peaaegu kõige tähtsam ja kõige raskem oskus joogas. Tänapäeva inimesed ei oska enam lõdvestuda. Kogu aeg on nii kiire ja kogu aeg on nii palju teha. Joogatunnis võib näha inimesi lõdvestuse ajal nihelemas, köhatamas, ennast sügamas, ringi vaatamas või halvimal juhul isegi tunnist minema hiilimas.

Aga tuleb endale teadvustada, et aja maha võtmine on vältimatu, et hoida end stressi ja „läbipõlemise“ kuuma leegi eest. Savasana harrastamine tuleb kasuks mitte ainult joogamatil vaid eelkõige igapäeva elus. Tuleb õppida end teatud olukordades aeglustama, et hoida oma keha ja meel tasakaalus ja saada tagasi oma naturaalne rütm. Kui lasta füüsilisel ja vaimsel pingel kuhjuda läheb keha pingesse ja muutub valulikuks, elujõu voolamine kehas on takistatud, kogu elu justkui kiilub kinni. Võimust võtavad väsimus ja kurnatus, võivad tekkida peavalud, hingamisraskused, unetus, seedimisprobleemid, ärevushäired või depressioon.

Lõdvestumine ei ole lihtsalt niisama ajaraiskamine. llma lõdvestuseta jäävad ka asanad justkui poolikuks. Lõdvestumine lubab kehal joogatunnis saadud informatsiooni töödelda. Savasana aitab närvisüsteemil, ajul ja musklitel puhata, vähendab stressi ja ärevust ning samal ajal mõjub kui väike energiasüst. Oskus lõdvestuda ja lasta oma keha pingetest vabaks, paneb energia kehas taas voolama ja ringlema, aitates meie kehal end taastada, tervendada, uuendada ja noorendada. Savasana on ka suurepärane proovikivi algajatele mediteerijatele ning kogenud joogidel aitab see jällegi keha ja meele meditatsiooniks ette valmistada.

Savasana füüsiline asend on üks lihtsamatest, kuid meele lõdvestamine on üks raskemaid ülesandeid. Nii kui oled pikali visanud ja üritad lõdvestuda hakkab meel kohe laterdama- huvitav mida täna süüa teha, ma pean poest läbi minema, appi mis see kell juba on, ma jään tööle hiljaks ja nii edasi. Aga see ei ole enam savasana. Lõdvestus ei ole ka magamine, see on olemine hetkes, see on teadvelolek, vaikuse ja rahu nautimine.

 

images

 

Kuidas lõdvestuda

Tavaliselt tehakse lühemaid lõdvestumisi raskemate asanade vahepeal aga iga tunni lõpus tehakse 5-15 minutilist süvalõdvestust. Sel ajal on soovituslik katta end kerge pleediga, et kehal külm ei hakkaks. Lõdvestust sobib teha vaikuses või maheda muusika saatel. Seda on hea harjutada ka kodus.

  1. Lama selili, las käed olla veidi kehast eemal, peopesad vaatavad üles, jalad on kergelt avatud ja jalalabad väljapoole vajunud.
  1. Sule silmad ja too tähelepanu oma hingamise juurde. Sa ei pea kuidagi eriliselt hingama, lihtsalt jälgi, et hingaksid vabalt ja loomulikult.
  1. Seejärel lõdvesta kogu keha, tunne kuidas keha muutub raskeks, justkui tahtes läbi põranda vajuda. Võid mõttes läbi käija kogu keha alates jalgadest ja liikudes üles pea suunas. Jalad, käed, puusad, tuharad, kõht, ülad, kael , lõug ja põsed, lõdvestuge.
  1. Nüüd lase minna oma mõtetel, mälestustel ja tuleviku plaanidel, rahusta oma meel ja lihtsalt naudi muusikat või niisama olemist ja mittemidagi tegemist. Sa oled kõik teinud, mida oled pidanud tegema, nüüd on aeg korraks hinge tõmmata ja lasta kõigest lahti.
  1. Savasanast välja tulles, liigta alguses vaikselt sõrmi ja varbaid, seejärel tee paar sügavamat hingetõmmet, siis too põlved rinnakule ja tule aeglaselt istuvasse asendisse. Oled jälle tegus, täis energiat, värskust ja uusi ideid!

 

 

About Egle

Kuigi igaüks meist on unikaalne ja proovib otsida oma tõde omamoodi, soovime me kõik siiski tegelikult ühte ja sama – olla õnnelikud ja armastatud, elada külluses ja hingerahus ning olla terved. Julgustan sind tõstma oma teadlikust, nägema ” suurt pilti” , kuulama oma keha ja vastutama ise oma tervise eest. Tore kui leiad siit lehelt midagi kasulikku, mis aitab sind sinu teekonnal edasi. Kui ei, hinga sügavalt sisse ja mine edasi. :)
Scroll To Top